پخش کننده روفرشی مرغوب یزد

روفرشی پارچه ای از جنس پشم، کتان، پنبه و یا الیاف مصنوعی است که بر روی فرش اتاق قرار می دهند تا فرش را از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ کنند و یا عیب فرش پوشیده ماند. امروزه، انواع روفرشی مرغوب یزد را می توان از طریق فروشگاه های اینترنتی تهیه نمود.
خانم های خانه برای تمیزی و مرتب بودن خانه اهمیت زیادی قائلند. اغلب مادران برای حفظ فرش های گران قیمت ماشینی یا دست بافت خود از روفرشی استفاده می کنند. در خانواده هایی که بچه های کوچک دارند در بسیاری از موارد آبمیوه، چای، بستنی، رنگ و … بر روی فرش ریخته می شود، در این موارد استفاده از روفرشی اهمیت زیادی دارد.

روفرشی مرغوب یزد

روفرشی یزد

در کشورمان، استان یزد در تولید انواع روفرشی های مرغوب پیشتاز است. تولید روفرشی در یزد قدمت زیادی دارد. تولیدکنندگان یزدی بیش از 50 سال پیش دست به تولید روفرشی های مرغوبی زدند که در تمام دنیا مشهور است.
روفرشی های قدیمی اغلب با الیاف طبیعی تهیه می شد و علاوه بر روفرشی به عنوان زیرانداز سبک و راحت نیز کاربرد داشت. امروزه از علاوه بر الیاف طبیعی (پشم، پنبه و کتان) از الیاف مصنوعی نیز برای تهیه روفرشی استفاده می شود.
علاوه بر مصرف داخلی بیش از نیمی از تولید روفرشی استان یزد به کشورهای خارجی صادر می شود. از جمله کشورهای هدف صادرات روفرشی یزد می توان به کشورهای همسایه دریای خزر، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، کشور‌های آسیای میانه و همسایگان شرقی کشور (افغانستان و پاکستان) اشاره کرد.

روفرشی مرغوب یزد

انواع طرح و نقش روفرشی مرغوب یزد

روفرشی ها در استان یزد با مواد اولیه بومی و اغلب با نقش های اصیل ایرانی که برگرفته از آداب و رسوم محلی است، تولید می شود.
در گذشته روفرشی با دستگاه های ماکویی بافته می شد اما امروزه دستگاه های مدرن ماشینی انواع طرح و نقش های متنوع را بر روی روفرشی نقش می زنند.
از جمله نقش های زیبا و پرطرفدار روفرشی می توان به شاه ترمه، شاه-نشین، شاهکار، شاه گل، سایدنا و شاهسوند اشاره کرد.

انواع روفرشی مرغوب یزد

در یک تقسیم بندی کلی روفرشی به دو نوع کلاسیک و مدرن تقسیم می شود.
روفرشی های کلاسیک، طرح های قدیمی نظیر خشتی، لچک و ترنج و افشان دارند و جنس نرم و راحت و برای استفاده بعنوان زیرانداز بسیار مناسبند.
روفرشی های مدرن روفرشی های از جنس شانل هستند و اغلب دوطرفه هستند و برای خانه های شیک و مدرن مناسبند.
علاوه بر روفرشی های ذکر شده، امروزه روفرشی های مدرن کشدار و ابریشمی نیز طرفداران زیادی دارد.

روفرشی مرغوب یزد

پخش کننده روفرشی

انواع روفرشی را می توان از فروشگاه های عرضه این محصول به صورت حضوری و اینترنتی تهیه نمود. در فروشگاه های اینترنتی تصاویر باکیفیتی از روفرشی به همراه کارخانه سازنده، ابعاد روفرشی، جنس و نوع الیاف به کاررفته ارائه می شود تا خریداران با اطلاع کامل از نوع محصول آن را به صورت اینترنتی تهیه و درب منزل تحویل گیرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما